torsdag 13 september 2012

Ny fiskebutik!


Vaknade imorse med världens huvudvärk och ringde till skolan och sjukanmälde mig. Efter några timmar gick värken över och jag och Håkan åkte till Delsbovapen och shoppade lite. Handlade en ny flätlina till haspelspöt, samt några gäddspinnare och mjukbeten. Tänkte att jag skulle kolla igenom krokarna på Bustrarna så jag slängde med några Owner också. Väl hemma så insåg jag att jag glömt att köpa fjäderringar så det var bara att åka in till stan.

På ryktesvägar har jag hört att det öppnat en ny fiskebutik inne i Hudik, Helsinge jakt,  så jag tänkte att jag passar på att kika in den. Väl där så hittar jag bara jaktprylar men frågar tjejen i kassan om de har några fiskegrejjor. –Nej, inte ännu! Svarar hon. De har precis öppnat i en jättefin lokal och hon visade mig gladeligen hur de planerat med fiskedelen i butiken. Vi pratade rätt länge om olika produkter och jag känner verkligen att det här kan bli hur bra som helst. Ödmjukhet var bara förnamnet. Hon uppskattade verkligen mina värderingar om olika märken, produkter och andra saker som hör fisket till. Att hon tydligt berättade om hur de ville sätta kundernas önskemål i fokus värmde verkligen och innan de äns fått in några prylar så kände jag att denna butik kommer jag att handla mycket av. Självklart bjöd jag även med henne ut att fiska, alltid roligt med nya tjejfiskekompisar. Att hon bara är 21 år gammal och vågar satsa på detta, jag lyfter på hatten!

 Medan jag höll på med allt bestyr så ringde det i telefonen. Det var Hudiksvalls tidning som ringde. De har tidigare kontaktat mig ang. att skriva en artikel och nu bestämde vi att fiska på lördag. När det skall tryckas har jag ingen aning om men jag ser detta som en chans att nå ut till allmänheten och understryka vikten om C&R fisket.

 

Kramar J!

Inga kommentarer: