söndag 19 augusti 2012

Exotic

Håkan lär Fiffin V-jigga
Efter sommarens flugfiskeresor känns det skönt att hösten börjar närma sig och gäddfisket kanske snart kan komma igång på allvar. Varje år går jag in helhjärtat i allt fiske och då det äntligen är högsäsong har jag tröttnat och börjat fiska något annat. Nu krockar gäddfisket med havsöringsfisket och för att få ut något alls av det har jag iår gjort valet att satsa mer på gäddfisket.

Har vart ut med båten några svängar men det har mestadels resulterat i smågäddor och "mysfiske". I lördags var jag och Håkan ut en sväng och finaste Fiffi fick följa med. Fisket var som väntat trögt men en jättetrevig kväll.

Samma art?
Söndag klev vi upp tidigt för att följa med Micke ut och fiska abborre. Sista turen fick vi ca 250 st så förväntningarna var väl rätt höga. I början fick vi på varje kast och alla tre lyckades landa kilofiskar. När det är så här bra fiske så tröttnar man lite och utmaningen är ju att få större och större fisk. Helt plötsligt ser vi hur Micke drillar hem en bättre abborre som liksom lyser. - Du har fått en Ur Micke, tyckte vi och skrattade. Hans abborre var alldeles knallgul. Vi sparade fisken som skall skickas in på analys men om någon vet vad det kan bero på så kontakta gärna mig, är jättenyfiken.  Det bästa med att fiska med Håkan och Micke är att det händer oss relativt ofta konstiga och spännande saker, fisketurerna brukar kunna bli minnesvärda och typiskt Micke att få massa exotiska fiskar, jag blev jätte avis.

Inga kommentarer: